15 lis 2011

Przygotowanie,malowanie dachów ocynkowych,nieżelaznych,powlekanych




Gdy musimy z jakiegoś powodu pomalować nowy dach z blachy ocynkowanej ), wtedy jego powierzchnię należy zmatowić papierem ściernym, drucianą szczotką lub poddać ją piaskowaniu. Ma to na celu poprawienie jej przyczepności. Blachy ocynkowane są bardzo gładkie, stanowią więc złe podłoże dla większości powłok malarskich. Gdy dach pokryty blachą ocynkowaną ma już swoje lata i pojawiła się na nim rdza – trzeba je usunąć. Następnie miejsca te należy zabezpieczyć antykorozyjnie – można do tego celu użyć farby gruntującej antykorozyjnej. Jeśli na powierzchni blachy są widoczne zgorzeliny walcownicze oraz tak zwane zendry pozostałe po spawaniu – wymagają usunięcia. Przed malowaniem trzeba też wygładzić i zaokrąglić spawy, wszystkie ostre krawędzie. Dopiero tak przygotowaną powierzchnię można pokrywać farbą nawierzchniową. Zdarza się , że konserwacji wymaga blacha powlekana. Gdy odpryski farby oraz ogniska korozji pojawiają się na krawędziach arkuszy blachy – wystarczy oczyścić zagrożone miejsca i pomalować je farbą do zaprawek. Jednak czasami cała powierzchnia dachu z blachy powlekanej staje się matowa albo powłoka ochronna po prostu odpada. Wtedy blacha wymaga odnowienia nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim z praktycznych – trzeba ją bowiem chronić przed zniszczeniem. Oczywiście przed malowaniem trzeba przygotować jej powierzchnię – usunąć wszelkie luźne fragmenty powłoki, cały dach umyć, a po wyschnięciu dwukrotnie pokryć farbą do gruntowania trudnych podłoży (najlepiej, jeśli będzie to wyrób alkidowy) poprawiającą przyczepność takich materiałów, jak: szkło, blachy powlekane, ceramika glazurowana, aluminium, miedź, mosiądz oraz inne metale lekkie.Również blachy nieżelazne (cynkowo-tytanowe oraz aluminiowe) wymagają przygotowania przed malowaniem. Na ich powierzchni nie ma typowej rdzy, ale jest ona pokryta zwartą warstwą kruchych tlenków, wodorotlenków, węglanów i związków metalu z siarką. Obniżają one przyczepność i może to powodować marszczenie się, a nawet odspajanie powłok malarskich. Dlatego tę warstwę trzeba usunąć z powierzchni blachy, aż będzie ona w całości metaliczna. Można to zrobić za pomocą papieru ściernego, delikatnego piaskowania lub szczotkami stalowymi – mechanicznie albo ręcznie. Odnawiać można także te dachy, na których blacha została już wcześniej pomalowana. W tej sytuacji konieczna jest rzetelna ocena stanu starych powłok malarskich. Prosty sposób polega na tym, że szpachelką lub innym narzędziem próbuje się w kilku miejscach usuwać farbę. Jeśli w większości badanych miejsc odchodzi ona z łatwością – wtedy konieczne jest usunięcie całej starej powłoki malarskiej. Najdokładniej można ocenić przyczepność starych powłok, korzystając z metody siatki nacięć. Nacięcia mają tworzyć siatkę złożoną z 25 kwadratów o boku 2 mm, a wykonuje się je specjalnymi nożami krążkowymi (które można zastąpić ostrym nożem, żyletką lub skalpelem). Następnie po siatce przesuwa się pędzlem (nie wywierając nacisku) albo nakleja się na nią taśmę klejącą, którą się odrywa po pięciu minutach. Jeśli w miejscu przecięcia się linii występują nieznaczne odpryski – zajmujące nie więcej niż 5% powierzchni siatki – stara powłoka ma dostateczną przyczepność. Jeżeli jednak odpryski na siatce nacięć zajmują do 15% jej powierzchni, istnieje duże ryzyko odspojenia się nowych powłok. W takiej sytuacji najlepiej jest usunąć starą farbę z podłoża. Jeśli stara powłoka nie wymaga usunięcia, przed malowaniem warto poddać ją próbie tolerancji starych i nowych farb. Miejsce, w którym będzie przeprowadzana próba, trzeba zmatowić papierem ściernym, a następnie dokładnie oczyścić. Na starą farbę należy nałożyć grubą warstwę nowej i przez 24 godziny obserwować zachodzące procesy. Jeżeli po upływie doby nie pojawią się niekorzystne zmiany wyglądu i przyczepności (warto sprawdzić to szpachelką), można rozpocząć malowanie.

6 komentarzy:

  1. malowanie fasad,
    Malowanie Dachów,
    [url=http://mont-lup.pl]Malowanie Dachów[/url]
    Gdy musimy z jakiegoś powodu pomalować nowy dach z blachy ocynkowanej ), wtedy jego powierzchnię należy zmatowić papierem ściernym, drucianą szczotką lub poddać ją piaskowaniu. Ma to na celu poprawienie jej przyczepności. Blachy ocynkowane są bardzo gładkie, stanowią więc złe podłoże dla większości powłok malarskich. Gdy dach pokryty blachą ocynkowaną ma już swoje lata i pojawiła się na nim rdza – trzeba je usunąć. Następnie miejsca te należy zabezpieczyć antykorozyjnie –

    OdpowiedzUsuń
  2. Malowanie dachów to bardzo specyficzna praca. Po pierwsze, że na wysokości a po drugie, że wymaga sporej wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Potrzebny tez jest odpowiedni zasób sprzętu. Bardzo w tym celu pomagają podnośniki koszowe. Można je wynająć na stronie wynajmu podnośników koszowych Kraków

    OdpowiedzUsuń
  3. Malowanie dachów to bardzo specyficzna praca. Po pierwsze, że na wysokości a po drugie, że wymaga sporej wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Potrzebny tez jest odpowiedni zasób sprzętu. Bardzo w tym celu pomagają podnośniki koszowe. Można je wynająć na stronie wynajmu podnośników koszowych Kraków

    OdpowiedzUsuń
  4. malowanie dachu i dachów wymaga wyspecjalizowanej firmy polecam Malowanie dachówki
    Blog tematyczny na Malowanie dachówki

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie ważne informacje na temat malowania pokryć dachowych można znaleźć w artykule dostępnym na stronie https://www.atmal.pl/malowanie-dachow-cala-wiedza-w-pigulce/. Warto zapoznać się z tym tekstem przed decyzją o odmalowaniu dachu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gutlift https://gutlift.pl/ to doskonałe miejsce dla firm, które potrzebują profesjonalnego sprzętu do prac na wysokościach. W ofercie znajduje się wiele różnych typów podnośników, które można kupić lub wynająć, takie jak podnośniki nożycowe, teleskopowe, przegubowe i wiele innych. Dzięki temu klienci mogą wybrać odpowiedni sprzęt, który spełni ich potrzeby.

    OdpowiedzUsuń