20 lis 2011

Jak podlewac skalniak ? Podlewanie skalniaka.







Podlewanie - większość roślin skalnych nie należy zbyt często podlewać gdyż są one raczej przyzwyczajone do suczy . Wyjątek stanowią rośliny niedawno wysadzone - te należy podlewać dość często aż do momentu ukorzenienia.
Utrzymaniu suchego podłoża służy warstwa drenażu znajdująca się pod warstwą ziemi i kamieni. Najodpowiedniejsza do podlewania skalniaka jest woda deszczowa. Innym dobrym źródłem jest woda studzienna; trzeba jednak pamiętać że część roślin skalnych (np. wrzosy) nie znosi dużej zawartości wapnia w wodzie.
Do podlewania roślin skalnych należy używać konewki z sitkiem o małych otworach, gdyż silny strumień wody może uszkodzić delikatniejsze rośliny.
Pora podlewania - wczesnym rankiem lub o zachodzie słońca.
Najwięcej wody należy roślinom skalnym dostarczać w okresie wiosennym, kiedy wzrastają a ograniczyć podlewanie od połowy lata, kiedy większość roślin zaczyna przygotowywać się do spoczynku.

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat skalniaka u mnie nie ma, ale ja także bardzo lubię regularnie podlewać moją roślinność. Zdecydowanie również podlewam trawnik https://www.dostudni.pl/jaka-pompa-bedzie-najlepsza-do-podlewania-trawnika,b18.html i nawet kupiłem do tego specjalną pompę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie nad tymi kwestiami ja się nie zastanawiałam, ale u mnie w ogrodzie skalniaka nie znajdę. Natomiast jak czytałam na stronie https://tbs24.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ to jestem zdania, że warto jest zbierać i magazynować wodę deszczową.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie ja jeszcze nie mam takich rzeczy u siebie, ale jak najbardziej już zaczynam się interesować tym czym podlewać należy ogród. Bardzo fajnie o tym napisano na stronie https://www.podlane.pl/blog/czym-podlewac-ogrody/ i jestem przekonana, że jak najbardziej warto jest to wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na dobrą sprawę ja raczej nie mam takich rzeczy u siebie w ogrodzie, ale może z czasem i one się również pojawią. Na ten moment jestem bardzo zadowolony z promocji od https://ogrodolandia.pl/pl/promotions i właśnie w taki sposób znalazłam świetne meble ogrodowe.

    OdpowiedzUsuń